Mamurluk u Las Vegasu (The Hangover, 2009) počinje klasičnom scenom
krize srednjih godina: budiš se u pedesetoj, pitaš se ko je ovo dete, ko je ova žena, zašto mi ispadaju zubi?
Dakle, tri
drugara se bude u Las Vegasu, ne sećaju se ničega od prošle momačke večeri,
znaju samo da im je mladoženja nestao. Tu kreće film noar pošto istražuju tragove sinoćnjih bahanalija u
potrazi za mladoženjom.
Las Vegas se može
gledati kao Sodoma i Gomora, skup svih grehova (toliko plastično o Sodmi da glavni
lik inscenira seks sa životinjom u jednom trenutku). Naime, protagonisti polako
otkrivaju da su sinoć prekršili sve zakone ljudske i božanske.
Krali su, imali seksualne odnose sa prostitutkama, pili, drogirali se, kockali,
uništavali raznoraznu pokretnu i nepokretnu imovinu... Javlja se pitanje koje
Polanik postavlja u svom romanu Zagrcnut
(2001): Šta Isus ne bi radio?. Podsetićemo da su u pustinji u blizini Las Vegasa godinama održavane
probe atomskih bombi, što je jasna aluzija na Apokalipsu i iskupljenje grehova.
Četrdesetak godina posle Hanterove Paranoje u Las Vegasu: divljačkog putovanja u srce američkog sna (1971),
kada je Hanter S. Tompson izveštavao
o društvu ogrezlom u greh, Mamurluk u Las Vegasu postavlja pitanje gde smo
odmakli i zašto čovek kao najveću zabavu vidi grešenje do razmera gubitka ljudskog dostojanstva. Odgovor je u
onom neprepoznatom, agresivnom unutar svakoga od nas.
![]() |
Raul Duk bi bio ponosan |
Naime, Mamurluk je svojevrsna noar istraga potisnutog,
moderna verzija Dr Džekila i mr Hajda
(zubar se predstavlja kao doktor kroz ceo film). Hajd je uvek zanimljiviji od
Džekila, to je želja da se prekrše zabrane, zakoni, da se goli Kinez zatvori u
gepek, da se otme tigar, i da se, ne znam kako dovoljno da istaknem, druži sa striptizetama,
kocka, drogira, puši i pije...
U ovakvoj
psihoanalitičkoj postavci jedan protagonista je otelotvorenje Principa realnosti (Ed Helms), drugi je debeli, detinjasti i glupi Princip zadovoljstva (Zek Galifianakis),
a lepi, smireni, dovitljivi, snalažljivi drugar je Idealna slika o sebi (Bredli Kuper). Mladoženja (Džastin Barta) predstavlja potisnute delove sebe (videti film Odbegla
mlada, 1999). Princip realnosti
pokazuje agresivnost i kastracioni strah
vađenjem sopstvenog zuba kleštima (pošto su ga zezali da nije dovoljno dobar
zubar), a kada se napije i nadrogira onda je „najluđi“ od trojice.
- Majk Tajson: Ko
pravi takva sranja, čoveče?
- Idealna slika o sebi: Očigledno neko ko ima mnogo problema. Ja sam
poremećen čovek.
Pored
protagonista, sve je u znaku trojke: ujutro ih progone duhovi prošlih
momačkih večeri (kao u Dikensovoj Božićnoj priči): jure ih panduri kojima su naši
junaci ukrali kola, Kinezi kojima su kidnapovali vođu i strpali ga u gepek i Majk
Tajson kome su ukrali tigra. Takođe, postoje tri zamene koje pokreću radnju:
zamena tašni sa novcem, zamena
extazija sa drogom za silovanje (zbog koje se ne sećaju ničega) i zamena Dagova
(Mladoženja i diler se zovu Dag). Sveto trojstvo pada na pamet.
Na kraju pijane večeri,
Princip realnosti ženi prostitutku
čime se zatvara krug: simbolički bežeći od svadbe u poslednji trzaj neodgovornog
života – momačko veče, vraćaju se na početak - na još jedno venčanje.
Naravno, prekosutra
pronalaze mladoženju na krovu (Mačka na usijanom limenom krovu, 1958) i
bez većih posledica šta se dogodi u
Vegasu ostaje u Vegasu, kao na psihoanalitičkoj seansi.
Meni je taj film isto što i "American Pie". Dude we've been drunk, fuck yeah.
OdgovoriIzbrišiRetardiran humor.
I citiram sebe "Obzirom da se radi o običnoj intoksikaciji alkoholom, napiti se, to je avantura i postignuće koliko i politi se benzinom. Mislim, realno, to ne može svako je l’ da? "
Kad smo već kod postignuća i avantura, najređa, najteža za dostići i najneobičnija avantura je napiti se.
Kad krenu da pričaju „Ala sam se sinoć odvalio kao bulja i kad sam se probudio nisam znao gde se nalazim“. U JEBOTE!!!